torsdag 15 augusti 2013

Rädsla eller bara feg????


Idag red jag ut med två tjejer. En som, jag kanske har berättat om tidigare, som ska börja rida Trym lite och så hennes syster som rider en häst i det stallet jag hoppar i. Vi red min lilla runda, en väg fram och tillbaka. Det gick väl rätt bra. Vi galopperade en bit och jag vet inte vad som hände, men något hände och jag fick lite panik...eller kanske inte panik och jag blev nog egentligen inte rädd heller, men Jet taggade till och på något konstigt sätt fick hon väldigt fart. Och något inom mig låste sig så jag ville inte galoppera mer. När vi väl saktade av så började hon hoppa och studsa på stället, men då blev jag inte rädd. Det var bara något inom mig som låste sig och jag ville inte galoppera mer...Jag vet inte varför och jag har inte heller någon bra förklaring på vad som hände. Men jag tror att det kan handla om att jag inte riktigt hade kontrollen och det kan vara så att jag inte riktigt kände att jag litade på dom jag red ut med?! Eller är det bara en låsning jag har när det gäller uteritter och galopp??? För saken är den att jag klarar ju av att rida ut SJÄLV och jag tycker verkligen att jag har kommit en bit på vägen när det gäller min rädsla eller låsning, men något hände idag....Får försöka att analyser detta lite. Visst jag vet att jag inte är världens tuffaste när det gäller min ridning, men det var längesedan jag kände en sådan "låsning". Imorgon är det uteritt igen och jag får väl bara försöka komma över min rädsla eller låsning eller vad det var som hände idag.

Nåväl, på söndag är det löshoppning och då SKA jag fotografera Jet så ni får lite roliga bilder =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar