lördag 10 augusti 2013

Nu har jag genomfört del 2 i klassikern...nä, inte den stora klassikern, men våran lilla klassiker vi har här i våran lilla stad. Jag har simmat på öppet vatten, 1000 m. Det gick faktiskt bättre än vad jag hade tänkt. Jag trodde att det skulle vara mycket jobbigare än det var. Fick tips om att ha våtdräkt, fetvadd i öronen och träna på öppet vatten. Men jag var för snål att införskaffa en våtdräkt, och jag har badat och fått vatten i örat utan att bli yr. Träningen har väl gått så där. Jag hade simmat med en kompis några gånger i våran lilla sjö här hemma, men inte 1000 m utan kanske 100 m. Visst det var kallt när jag klev i, men sen var det inte så kallt och det var nog bara första 50 m som var lite jobbigt för jag fick massa kallsuper....Men sen fick jag lite flyt och då gick det bra...Så nu har jag gjort del 2 så nu är det bara några saker kvar. Om två veckor är det cykling....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar