tisdag 20 augusti 2013

Insikt....

Idag på hoppträningen med Jet kom jag till insikt! Jag är ingen hoppryttare. Jag är alldelles för feg! Ridningen till träningen gick faktiskt över förväntan. Det är andra gången jag rider hela vägen och det har gick jättebra idag trots att det blåste lite. Själva träningen gick åtskogen! När vi värmde upp började Jet spralla och drog iväg. Likadant gjorde hon när vi skulle hoppa ett litet hinder. Hon bara drog iväg och då blev jag stressade och allting bara blev fel. Men jag hoppade lite hinder och det gick väl hyfsat men när vi skulle rida en bana så gick det inte allas. Jag vågade inte och Jet stressade upp sig lite och bara drog i väg. Eller kanske inte stressade upp sig men taggade till och tyckte det var SUPER ROLIGT!!! så då drog hon iväg och jag höll emot och det blev ingen bra kombination. Så nästa gång ska jag be att få arbeta mycket med tempo och takt och jag måste få ordning på mina dressyrträningar. Tyvärr hinner jag inte rida så mycket denna veckan och nu börjar ju verkligheten komma i kapp och det innebär jobb och skola!!!! Men tanken är att jag ska rida fyra gånger i veckan och rida dressyr tre av dessa och ut en gång....så hoppningen lägger jag nog på hyllan för ett tag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar