fredag 9 augusti 2013

Idag blev det en riktigt mysig dag. Jag började dagen med en uteritt med Jet och en tjej som heter Cecilia som red på Trym. Tanken är att hon ska rida Trym lite nu framöver. Det ska bli riktigt trevligt för då har jag någon att rida med ibland. Vi red slingan, men tog det väldigt lugnt. Vi tog bara två galopper. En upp för en backe, som jag aldrig galopperat för innan och så en raksträcka. Vi red inte det varvet jag brukar rida när jag ridit den innan, så det blev lite omvänt. Men Trym var inte på humör att galoppera så vi beslutade oss för att skritta resten av rundan. Men det var mysigt ute och det kändes helt ok att galoppera. Någon gång när jag vågar ska jag faktiskt försöka att rida dit själv och galoppera själv. Nåja, vi får väl se....

Sen började min hoppgrupp i dag på Tokarp. Vi började terminen som vanligt med att sätta mål. Det roligaste var att jag fick se mina gamla mål och det var väldigt mycket lika mål jag hade idag som jag hade för ett år sen. Men just nu känner jag mig mer positiv att nå de mål jag har satt i år än vad jag kanske kände förra året. För nu känns det som om jag har bättre förutsättningar än förra året. Jag rider ju faktiskt mycket mer nu än vad jag red förra året. Nåja, ska bli kul att utvärdera målen till våren =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar