söndag 25 augusti 2013

Tråkigt.....

Idag skulle jag ha cyklat 10,5 mil, men eftersom jag har en bristning i vaden och har ont till och från och läkaren ordinerade vila i minst en vecka så får jag väl snällt lyda och det innebär också att jag är hemma och sitter här framför datorn och tycker synd om mig själv. Jag får inte träna, jag får inte rida och jag måste ta det lugnt i minst en vecka. Så planen att ha gjort klart klassikern som ordnas här i våran lilla stad den 14 september då det är kretsloppet kommer ju inte ske. Jag kommer att göra klart klassikern någon gång i februari tror jag att det är och då är det skidåkning som gäller. Problemet är att jag har inga skidor, jag kan inte stå på ett par skidor och jag kommer att vara en fara för mig själv och alla andra som medverkar i detta loppet! Så troligen kommer jag få göra klassikern nästa år från början om jag har riktigt otur. Men om jag ska kunna springa Kretsloppet så får jag ta det lugnt en vecka och hoppas att min bristning är läkt och jag kan börja träna igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar