måndag 19 augusti 2013

Lite planering...

Nu börjar verkligheten med jobb, skola och aktiviteter. Så nu behöver jag tänka ut lite planering när det gäller mitt liv. Tänkte faktiskt att jag skulle försöka att hitta dagar som jag rider Jet på, det vill säga att det är samma dagar varje vecka och även fundera lite på vad det är jag ska göra. Mina tankar har varit att rida Jet tisdagar och torsdagar och lördag och söndag. Då får hon vila varannan dag ungefär på veckorna. Är det bra eller dåligt? Är det bra att köra på fyra dagar i rad och hon vilar tre dagar i rad? Vad är bäst? Vore jättesnällt om ni hjälpte mig lite....I alla fall är tanken att rida i paddocken på veckorna och rida ut på helgerna eftersom det kommer en tråkig årstid nu.

Nåja, planeringen för veckan ser i alla fall ut så här:
Måndag: Jet vilar
Tisdag: Hoppträning för Linda
Onsdag: Uteritt
Torsdag: Träning i manegen
Fredag: Vila, men jag ska träna på Tokarp.
Lördag: Vila
Söndag: Uteritt

Vi får väl se om jag får ihop detta nu när verkligheten börjar göra sig påmind....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar