torsdag 15 augusti 2013

Snart slut...

Idag blev det verkligt, det jag har gått och haft ångest över hela sommaren då vi fattade ett beslut om Felicias framtid. Vi fick nämligen hennes busskort, ett skolkort. Jag hade egentligen önskat att jag kunde skriva att sommaren har varit bra. Visst det har varit en fin sommar, massa bad, massa sol och härligt väder. Men jag vet faktiskt inte om jag kan säga att jag tycker den har varit bra, rent personligt. Jag har haft ångest över mitt, eller vårat beslut om Felicias skolgång, jag hade delad semester, vilket var värdelöst och jag tyckte verkligen inte att det var roligt att jobba när jag väl gjorde det. Förhoppningsvis blir allting bättre till hösten, men eftersom jag är en planerande människa, så har mycket tankeverksamhet gått åt till att tänka och försöka planera hur hösten ska eller kommer att se ut. Jag har även funderat mycket kring om detta verkligen är rätt beslut och vad vi utsätter Felicia för. Men det är bara att bita i det sura äpplet och hoppas på det bästa och ha positiva tankar. Till saken hör också att det inhopp jag gjorde i två veckor på mitt jobb inte blev en positiv upplevelse så jag har funderat mycket på hur jag ska lösa jobbet till hösten. Så jag spontansökte ett arbete under min semester och en del tankar har gått åt till att fundera över om jag verkligen gjorde ett smart val. Så som ni förstår så har det varit massa grubblerier och tankar som jag ägnat min semester åt, vilket inte har varit positivt....Men nu har jag endast några få dagar kvar på min semester och jag ska verkligen försöka njuta av mina sista dagar. Jag hoppas dock att ni förstår mig rätt, jag har kunnat njuta av min ledighet, men inte alls på samma sätt som jag har gjort innan. Tyvärr har vi varit tvungna att fatta alldelles för många beslut under sommaren och det har påverkat mig och mitt mående. Och tyvärr är mitt arbete just nu inte en plats som jag tycker är så rolig så det har också påverkat mig lite negativt. Så vi får väl se om min spontanansökan på ett jobb känns bra när det väl kommer till krita....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar