söndag 15 oktober 2017

Borta bra men hemma bäst....

Nu är vi äntligen hemma. Visst är det kul att åka bort och det är väldigt trevligt att gå ut och äta på restauranger man inte brukar gå på, men det är väldigt skönt att vara hemma, att sova i sin egna säng, ha sina saker och inte behöva vara på varandra hela tiden. Jag tror nämligen att Jim och jag är så vana vid att inte vara på varandra, så när vi bor på liten yta och ska umgås 24 timmar under en period så blir vi bara irriterade på varandra. Visst det kanske låter konstigt, men så är det faktiskt. Jag får lite panik av att hela tiden ha folk omkring mig som jag ska umgås med och vara trevlig mot ;) när man inte riktigt är van vid det. Jag tror att sedan jag bytte jobb har jag nog blivit mer och mer speciell och jag tror att jag har blivit mer och mer "folkskygg". Jag tycker om att gå hemma och bara vara själv och prata med katten....Lite knäppt är det kanske men det är samtidigt väldigt skönt att bara vara själv.

Även om jag tycker om att vara själv så tycker jag väldigt mycket om Stockholm och dess utbud. Jag tror faktiskt att jag skulle kunna bo i Stockholm, men utan barn. Tänk vad mysigt att gå ut och äta, gå och ta en fika, strosa på Söder eller bara åka ut i skärgården och promenera lite....Ja, drömma kan man ju alltid. Men samtidigt har jag det väl väldigt bra här hemma också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar