tisdag 31 oktober 2017

Galen...

Källa: Här
 
Nu är jag lite nervös. Jag vet inte riktigt vad jag har gett mig in på....Imorgon ska Cillahästen och jag debutera. Vi ska ut på våran första clear round på Stall Tokarp. Visst vi ska "bara" hoppa 30 cm men ändå. Det känns nervöst och det känns jobbigt, men jag kan verkligen inte dra mig ur. Jag vill så gärna utvecklas med min lilla häst och jag vill så gärna att vi ska kunna göra såna här saker. Tanken var att en annan tjej skulle rida, men hon har dragit sig ur då hon inte tycker att hon är tillräckligt bra på att komma ihåg banan, att hon inte känner Cillahästn osv osv. Jag förstår henne och jag blev nog mer förvånad över att hon sa ja från början. Men hon var uppe och "hoppade" Cillahästen lite idag och det gick superbra. Men hon kom inte ihåg vilken ordning hindrena kom i, så det gjorde att hon inte ville. MEN nu får jag väl rida och jag får väl prestera lite i allafall. Att komma ihåg en bana är väl inte det svåraste utan det jag är mest nervös över är väl hur Cillahästen ska reagera på att vara på bortaplan och hur hon ska sköta sig borta. Förhoppningsvis går det hur bra som helst. Hon är ju egentligen inte så jättestressad av sig men man vet aldrig. Jag kommer trava runt hela banan. Jag menar, jag har åkt till Stall Tokarp och tävlat med Jet och jag har åkt till Stall Tokarp och tränat vid två tillfällen med Lasse [min förra häst] så vad är skillnaden egentligen...??? Jag kommer klara detta galant, hoppas jag. I värsta fall får jag väl skritta runt en bana. Det enda jag hoppas på är väl att hon inte ska bocka och att jag inte ska flyga av. Har jag bara kommit över detta så blir det nog bra....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar