fredag 6 oktober 2017

Nu är jag tillbaka =)

Hej igen =)

Nu har jag öppnat upp denna bloggen igen....efter mycket om och men, men jag insåg att jag faktiskt saknade denna bloggen och jag kände faktiskt att jag har ett behov av att skriva av mig, något jag har saknat. Ni undrar säkert vad som hände och varför jag slutade skriva....Jo, för det var personer i min omgivning som ansåg att det jag skrev var lögn, att jag förstörde för dem och att jag vinklade det jag skrev.... Och ja, det handlade om hästen jag red. På grund av att jag skrev hur JAG upplevde hur hästen var och hur JAG upplevde det gick att rida henne, gjorde att dom inte fick henne såld. För så fort man googlade på hennes namn hamnade man på min blogg och där man kunde läsa om våran tid tillsammans. Detta gjorde att jag beslutade att lägga ner bloggandet, göra den privat. Kanske dumt av mig, men jag kände någonstans att allting bara gick ur mig. MEN nu har det gått några år sen jag skrev sist och nu har jag bestämt mig. Jag ÄLSKADE ju att skriva i denna bloggen och det är något jag saknat, så nu hoppas jag att ni vill följa mitt liv igen. Min resa med mina barn, mina djur och de rädslor som jag försöker övervinna. Men även de motgångar och medgångar som finns i mitt liv. Så det jag vill säga är VÄLKOMMEN TILLBAKA =)

Ja, det känns faktiskt kul att skriva här igen. Men vad har hänt sen jag skrev sist? Jag menar det var trots allt nästan två- tre år sen jag skrev sist. Jag har inte ens något minne av hur längesen det var =)
Ja, var har hänt? Jo, jag har skaffat en liten häst vid namn Cirkeline-Celesta, även kallad Cilla. En liten haflinger, som jag antagligen kommer skriva så mycket om så att ni tröttnar på att läsa om henne ;)
Cirkeline-Celesta "Cilla"  född 2010


Vi har även skaffat katt igen....förra året skaffade vi en liten skeppskatt vid namn Doris, men som tyvärr blev påkörd i februari i år endast 10 månader gammal. Det tog hårt på barnen och även på mig. Tanken var att vi inte skulle skaffa någon mer katt, men efter mycket tjat så blev det en liten katt till. En liten Zelda född 24 maj 2017. Så söt och så charmig. En liten katt som hamnade rakt in i våra hjärtan.
Doris 1 april 2016-7 februari 2017


Ja, vad mer har hänt???? Jag har blivit äldre, klokare och någonstans så känner jag mig säkrare i mitt liv. Jag hade en kris för något år sedan, en rejäl kris faktiskt, men jag tror att jag kom starkare ur den krisen och vet mer vad jag vill. Jag tror faktiskt att det var bra för mig att få en liten kris, för den gav mig en tanke och den gav mig ett mål i livet tror.....

Nåja, jag vet inte mer vad jag ska skriva...vill ju inte förvirra er ;) men jag säger återigen välkommen till min lilla blogg och jag hoppas verkligen att ni vill fortsätta följa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar