tisdag 17 oktober 2017

Spontan....

Jag tror att jag just nu är den mest ospantana människa i hela världen. Jag planerar och jag försöker att ha en struktur på allt jag gör. För det mesta vet jag hur min dag ser ut och när jag ska göra saker och ting. Tyvärr blir min ospantana och väldigt välplanerade tillvaro lite stressande också. Till exempel imorgon så är det morgonträning för Felicia vilket innebär att jag ska försöka sova lite efter att jag kommit hem, samtidigt som jag vet att jag ska jobba kl 15, och jag måste hinna med Cillahästen och gärna en löprunda innan jobbet. Så helst av allt skulle jag kunna sova till kl 9, för att sen ta en snabb löprunda och mellan kl 11-13 skulle jag kunna vara i stallet och sen hem och äta, duscha och åka till jobbet. Ett annat alternativ är att bara mocka på kvällen.... så frågan är vart har min spontanitet tagit vägen? För helst av allt skulle jag vilja planera varje dag flera veckor framåt för att jag ska veta exakt vad som händer. Kul? Nä kanske inte... men när jag var yngre var jag extremt spontan däremot ;) men jag tror att jag med åldern lagt mig till med vissa egenheter som kanske inte är så charmiga, utan kanske lite udda... men planering är bra ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar