fredag 20 oktober 2017

Nu var det längesen jag la upp något jag bakat. Men eftersom jag för några år sen beslutat att mina barn ska äta så lite köpt bröd som möjligt så blir jag också tvungen att baka. Tyvärr så händer det att jag ibland blir lite lat och köper bröd till barnens stora lycka. Men jag får dåligt samvete och skärper till mig och sen blir det hembakt i flera veckor tills jag blir lat igen. Tyvärr uppskattar inte barnen hembakat bröd och tycker synd om sig själva för att dom alltid får "äckligt bröd". Vid något tillfälle försökte jag förklara för barnen att det är många barn som aldrig får hembakt bröd och att dom skulle vara superglada över att få hembakat bröd. Barnens kommentar blir bara "dom har det bättre än oss"....

Eftersom jag inte fick gå och lägga mig tidigt för Eric var på disco så bakade jag lite tekakor samtidigt som jag kollade på Idol och zappade runt.  Men nu får jag äntligen gå och lägga mig och imorgon är det utsläpp av 10 hästar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar