söndag 8 oktober 2017

Pedant

Vet ni vad jag har upptäckt hos mig på senare tid? Jo, att jag är nog innerst inne lite pedant. Ja, det låter helt osannolikt att jag, som inte har brytt mig så mycket innan faktiskt tycker om att ha ordning och reda. Visst, pedant kanske är att överdriva. Men jag vill gärna ha städat, jag vill gärna dammsuga minst en gång per dag, jag går och plockar upp här hemma och jag stör mig på resten av alla i min familj som inte bryr sig överhuvudtaget om hur vi har det här hemma. Tyvärr har jag också märkt att det bara är jag som går och plockar och städar.....Jag vet inte riktigt hur jag ska få familjen att fatta att dom också kan plocka upp hemma???? Nåja, man dör inte av lite skit, men visst är det mycket trevligare att ha ett välstädat hem? Dessutom har jag kommit på mig själv att jag gärna "städar" i stallet. Eller rättade sagt jag sopar hela tiden, jag försöker att lämna stallet så sopat det bara går och om jag känner någon dag att jag inte riktigt hinner sopa så nog så stör det mig lite. Kanske det har med åldern att göra? Eller så har jag alldeles för mycket tid över ;)

För hade någon sagt till mina föräldrar när jag var liten att Tina hon kommer minnsan att ha ett välstädat hem, hon kommer gå och plocka upp hela tiden och hon kommer dammsuga nästan varje dag. Då hade nog mina föräldrar skrattat. För när jag var liten eller bara fram tills för något år sedan så brydde jag mig inte så mycket om hur det såg ut hemma. Men nu vill jag ha ordning och reda. Så något har hänt och jag skyller på åldern =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar