onsdag 1 november 2017

Vi har överlevt ....

Nu är det klart! Jag har överlevt dagens stora utmaning! Jag vet egentligen inte hur jag klarade det, men jag gjorde det i allafall :) 

Cillahästen är ju inte speciellt svår att lasta. Hon går snällt på och står sen där vi ställt henne. Så lastning och avlastning är det lättaste. Så det var jag inte speciellt nervös över utan mer vad händer när vi kommer till Stall Tokarp och hur kommer hon reagera när hon kommer till ett vilt främmande ridhus? Jag hade massa olika scenarier i mitt huvud. Jag hade massa tankar kring hennes eventuella agerande. MEN samtidigt visste jag att gör jag bara som jag gör hemma, är konsekvent och lugn. Lugn var svårt men att vara konsekvent och göra som jag gör hemma det skulle jag väl klara tänkte jag. Vi var ute i rött så god tid vilket innebar att jag kunde GP ner till ridhuset med henne innan alla andra hästar kom och skulle värma upp. Hon var lite spänd men lyssnade trots allt väldigt bra på mig. Uppsättningen blev lite si sp där men hon stod i allafall lite stilla och jag kom upp. Sen var vi, eller rättade sagt jag nervös och blockerade lite saker och ting och jag tror att jag gjorde henne mer nervös/stressad än vad hon egentligen var. Jag höll i henne alldeles för hårt och lät henne inte gå fram ordentligt då jag var rädd att hon skulle göra något. För även om Cillahästen faktiskt inte gjort något med mig på evigheter inte ens en tendens till bockning eller liknande så när jag blir osäker så kommer dom tankarna fram. Min osäkerhet kommer och jag känner direkt att nu kommer något hända. Så bara jag kommer ifrån det och börjar lita på mig själv som ryttare och på min lilla häst så kommer jag klara av betydligt mer saker. 

Trots alla negativa tankar idag så har jag i allafall genomfört min första clear round på Cillahästen och på borta plan! Bara det ska jag vara stolt över. Sen kan jag alltid slipa på detaljerna och jag kan göra tusen andra saker bättre men jag ska ändå ge mig en klapp på axeln att jag åkte iväg, red och red en bana två gånger även om Cillahästen var liten ofokuserad så genomförde vi det! Vem vet vi kanske gör det igen ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar