fredag 10 november 2017

Frukostrutiner....

När jag var lite så var mina föräldrar väldigt noga med att vi pt frukost ihop. Alla vardagar åt vi frukost ihop men på helgerna så kunde vi barn få äta
Frukost lite senare. Detta var något som, som jag minns det, som ett ontmåste, att behöva umgås så tidigt på morgonen med massa folk. Och så är det fortfarande. Jag njuter inte av att sitta ner och prata med hela min familj på morgonen. Visst om man bor på hotell, men då är det annorlunda. För då har jag ofta hunnit vakna till, kanske tränat och gjort lite andra saker men hemma. Då vill jag helst vara själv. Är det en vardag så antingen får barnen lösa det själv, eller så fixar jag frukost och dom får äta medan jag gör i ordning mig. Ocharmigt kanske men så är det i vår familj. Visst gör vi undantag och äter ihop men då är det mysigare att alltid äta ihop på kvällen för då är jag vaken och inte så trött ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar