torsdag 23 november 2017

Motivationen är borta....



Jag undrar vad ni gör när motivationen och inspirationen är helt borta? När man känner att inget blir riktigt rätt eller att man borde komma till nästa steg och inte stå och stampa på samma ställe hela tiden? Just nu känner jag så. Jag borde ha kommit längre med Cillahästen och jag borde börja arbeta med hennes galopp om jag någonsin ska komma vidare och om jag någonsin ska kunna nå de mål jag satt upp för oss i mitt huvud. Men vi är inte där. Vi håller fortfarande på med detaljarbetet och där är vi inte klara på långväg. Vi är inte heller klara med skritten och traven som måste fungera för att vi ska kunna få en bra galopp men det är svårt när jag känner att jag borde ta nästa steg. Att jag borde ha kommit längre i våran utveckling. Och alla dessa borde har gjort att jag faktiskt tappat lite motivation. Att det känns som om jag står och stampar på samma ställe, att vi gör samma saker varje ridpass och att det inte händer något alls. Logiskt vet jag att jag måste arbeta med detaljerna, stärka Cillahästen i de lägre gångarterna innan jag kan börja med galoppen och att jag kan finslipa på detaljerna samtidigt som jag känner en frustration över att jag står och stampar. Jag kanske inte gör det men det känns så nu. Så nu ska jag låta henne vila fredag, lördag och söndag. Sen ska jag oavsett väder ta nästa vecka att bara skritta ut och arbeta mycket från marken. Ta en paus från tragglandet i manegen. Kanske hitta tillbaka till det roliga och till motivationen. Jag tror att båda kan behöva det. För just nu känns det bara tråkigt och jag har helt enkelt ingen motivation. Så en paus är nog bra och förhoppningsvis så kommer motivationen snart tillbaka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar