onsdag 29 november 2017

Spänd ryttare och spänd häst...

Idag var det stallträning. Kändes faktiskt riktigt bra att ha det då det var ett tag sen det var och ett tag sen jag var med. Men tyvärr så är jag nere i en liten svacka och inget känns som det fungerar när det gäller ridningen. Jag vet inte riktigt varför men så känns det just nu. Dessutom var Cillahästen lite extra spänd idag för när vi kom till manegen så var hagkompisen i manegen och när han gick nästan direkt blev Cillahästen stressad och sprang runt och gnäggade. Så det var bara att arbeta henne mer från marken innan jag kunde sitta upp. Hon var pigg och lite spänd, vilket innebar att jag blev mer på min vakt och spänd, så det blev en ond cirkel helt enkelt. Cillahästen gnäggade och var spänd, jag satt och var spänd och väntade bara på att något skulle hända och höll nog lite för hårt i henne :( även om både Therese och Anna-Carin tyckte att vissa saker var jättebra som vi gjorde [precis som det är på träningar] och dom gav mig massor av bra tips och övningar när Cillahästen blir spänd, så kändes det inte bra alls. Jag vet att jag borde vara nöjd och jag borde känna att jag kommit en bra bit på vägen, men tyvärr gör jag inte det. Jag känner mig bara frustrerad över att inget funkade [enligt mig] och vi hamnade i något negativt idag. Kanske är det så att något hände när vi var iväg, kanske det bara har att göra med det tråkiga vädret, eller så har jag bara haft för mycket att göra? Jag vet faktiskt inte. MEN jag ska ta med mig tipsen och det Anna-Carin och Therese sa idag för det var bra saker och saker som jag måste öva på. Så det är bara att fortsätta med detaljerna och det är bara att fortsätta försöka få Cillahästen att lita på mig och känna sig trygg med mig så att hon inte behöver stressa upp sig när hon blir lämnad. Så arbeta arbeta och åter arbeta. Ingen vila och ingen ro ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar