torsdag 9 november 2017

Sluta analyser!

Idag har faktiskt varit en bra dag. Jag har tänkt mycket fram och tillbaka på massa olika saker och funderat lite vad jag ska göra med mitt liv. Egentligen har jag väl inte kommit fram till så mycket men något jag insett är att det inte alltid är bättre på andra sidan. Kanske en självklarhet men ibland funderar man sönder hundra saker och vrider och vänder på för och nackdelar med det man har och rådfrågar och försöker att finna svaret när svaret egentligen finns direkt under näsan. Ibland tror jag att man behöver få lite distans och verkligen se det positiva för att kunna fatta ett bra beslut. Tyvärr är jag nog sådan att jag analyserar sönder allt för mycket. Varför gjorde hon/han si eller så? Vad har jag gjort? Hur skulle jag kunna göra på annat sätt? Ja, jag skulle kunna analysera och fundera länge tills det någonstans blir en sanning [i mitt huvud i allafall ;)] men visst är det så att alla kan ha dåliga dagar, agera på ett visst sätt, säga något utan att det egentligen betyder något? Man bara tänker sig inte för. Jag tror att jag måste lära mig att inte analysera eller tänka sönder allting. Tyvärr är det inte lätt och tyvärr förstör det lite för mig. Men jag ska bli bättre på att släppa saker och jag ska bli bättre på att gå vidare inte analysera så mycket. För jag menar vad hjälper det? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar