tisdag 21 november 2017

Fundersam...

Ibland blir jag riktigt fundersam över hur man tänker som förälder. I helgen är det tävling för barnen och vi kan inte vara med på fredagen för vi ska på julbord. Men de andra dagarna får vi väl snällt sitta där och lida ;) för vi har någonstans sagt att det är ok att Felicia ska simma och tävla. Jag hade en konversation med en annan mamma häromdagen och hennes barn ska också tävla men på fredagen och lördagen kunde dom inte av någon anledning vara med och sånt händer ju. Men på söndagen frågade hon om inte hennes barn kunde åka med oss för "hon ville inte" åka ner. Nä, vem vill det? Men inland kanske man måste göra saker och ting för att man är förälder? Hennes kommentar till det hela var " att hon hade bättre saker för sig". Ja, vem har inte det tänkte jag. Sen visst tycker jag att barnen kan åka med andra ibland och man kan prata ihop sig och hjälpas åt, men samtidigt kan jag personligen känna att det är min plikt som förälder att vara med på tävlingar eller andra aktiviteter som barnen gör hur tråkiga jag än tycker dom är. Så efter det samtalet funderade jag på om jag också kanske ska köra den taktiken/stilen, jag vill inte, jag har bättre saker för mig, så andra får ta med mina barn överallt.... tyvärr är det inte min stil men alla är vi olika. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar