söndag 19 november 2017

När saker inte blir som planerat....

Idag blev det verkligen inte som jag planerat, vilket stör mig lite. Jag kände av redan igår att orken inte riktigt fanns där och att jag inte mådde helt hundra. Men jag är ju så van vid att bara köra på och hoppas på det bästa, vilket är både på gott och ont. Oftast så motverkar jag förkyldningar på så sätt, men nu gick det inte längre.  Efter kursen igår så var jag trött och lite yr. Tänkte först att det var på grund av att jag ätit dåligt men trots mat i magen mådde jag inte så bra och insåg att jag hade feber =(
Jag hatar verkligen att vara sjuk. Kanske för att jag alltid har hundra saker att göra och jag blir lite störd av att inte få saker gjorda. Dock vet jag att jag kanske måsta ta det lugnt för att jag ska bli frisk. Men det som är mest jobbigt är att jag måste anstränga mig för att prata. Det tar på krafterna.....

Nåja, inget ont som inte har något gott med sig sägs det ju. Så idag hittade jag ett recept på stekpannebröd som tog typ ingen tid alls att göra och så lite varm choklad till så hade vi en lugn och mysig frukost hela familjen. Det har vi ju ALDRIG så det var ju positivt. Så resten av dagen ska jag ägna åt att kolla på Netflix, försöka bli frisk och kanske lägga in lite tvätt i tvättmaskinen. Alltså jag ska inte göra något alls under hela dagen....

 
Stekpannebröd 4 st
 
Recept
 
2 msk smör, rumsvarmt (ca 30 g)
2½ dl vetemjöl
3/4 tsk bakpulver
1 ½ kryddmått salt
1 dl filmjölk (kan ersättas med naturell yoghurt eller mjölk)
 
Nyp ihop smöret med de torra ingredienserna. Tillsätt filmjölken och blanda ihop allt till en deg.
Dela degen i fyra delar.
Kavla eller platta degbitarna till rundlar, ca 3/4cm tjocka
Värm upp en stekpanna i gjutjärn på medelvärme. Pudra lite vetemjöl i stekpannan (OBS! det ska inte vara något fett i den). Vänd brödet när det får bruna fläckar , ca 2 minuter per sida Anpassa värmen så att brödet inte bränns.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar