måndag 13 november 2017

Dåligt samvete....

Idag när jag vaknade var jag såååå trött. Helt slut fast jag egentligen inte gjort så mycket i helgen. Men att sitta i en simhall halva lördagen och hela söndagen tar faktiskt på krafterna hur konstigt det än låter. Jag blev så trött i kroppen av att bara sitta på en hård läktare och trött i huvudet av alla ljud och av värmen. Så jag sov länge idag och det var så skönt. 

Dock är det väl som vanligt, man får dåligt samvete! Jag får dåligt samvete över att jag lät Eric gå upp själv, äta frukost själv, fixa i ordning sig och gå till bussen medan jag låg i sängen och sov. Visst jag väckte honom men sen gick jag och la mig igen. Sen har jag dåligt samvete över min älskade häst. Hon har inte fått någon riktig kärlek sen i lördags. Igår tog min stallkompis hand om henne, dvs mockade, och idag orkade jag inte göra något utan kände mer att jag måste ta tag i saker som blivit lidande här hemma. Så hon fick en kram i hagen och inget mer :( När det blir så här tänker jag att jag kanske kanske ska skaffa en medryttare som kan ge henne lite kärlek när jag inte hinner samtidigt som jag inser att jag har för stort kontrollbehov för att kunna släppa kontrollen av henne. Så det får bli så, hon får vila när jag inte hinner och hon får kärlek och ridning när jag hinner. Kanske bättre att vara noggrann och effektiv är slarvig och med mer ridtid????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar