lördag 11 november 2017

Första snön....



Idag när jag vaknade så hade det kommit snö. Jag måste faktiskt säga att jag är väldigt glad över att vi bytte däck igår trots att det öste ner regn i perioder medan vi var ute. Men idag var dom på :)

Jag hade utsläpp imorse och det är allt lite mysigt att släppa ut dom när det är kallt ute och solen är på väg upp. Det ger verkligen ro i själen. Visst det hade varit skönt att ligga kvar under ett varmt och skönt täcke också men det får man göra andra dagar ;) Men idag var en sån där dag som faktiskt var härlig. Solen höll på att gå upp, snön låg fint på marken och det regnade inte ;) kallt var det, men då jag har hittar mitt nya favoritplagg - mössan - så frös jag inte! Måste dock hitta några bra vinterskor för det har jag inte utan går i mina gummistövlar och står man stilla lite för länge ute så fryser man om fötterna. Det jag också kan tycka är skönt med att ta ut hästarna är att man kan gå och pilla i stallet i lugn och ro. Jag behöver inte stressa runt massa, har väldigt sällan tider att passa då jag har haft utsläpp. Tyvärr tycker jag nog att det är lite "jobbigare" med insläpp då jag aldrig vet när det är dags för hästarna att gå in. Är det för tidigt? Eller blir det försent? I mitt förra stall där jag stod var det en konstant stress kring "när är det lämpligt att min häst går in?" Dom hade dessutom en regel att man skulle ta in sin häst själv och den skulle inte vara själv ut. Vid något tillfälle fick jag "skäll" på grund av att jag alltid kom för sent upp och andra fick ta in min häst. Så det kanske är därifrån mitt "problem" kommer. Men det är något jag arbetar med ;) hästarna har aldrig klagat iallafall på att dom kommer in för sent el förtidigt utan kommer oftast när man ska hämta dom. Så jag får fortsätta testa mig fram vilket som blir bäst. 

Ni som inte har hästar eller vistas i stall, gör det, för det finns inget mer rogivande än att vara i ett stall. Det är kallt, men mysigt :) näpp, nu ska vi till en varm simhall med Felicia. Hoppas ni har en fortsatt bra lördag :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar