fredag 12 juli 2013

Denna veckan har jag bara ridit torsdag och fredag...Ska rida lördag och söndag också. Sen blir det inget förrän på onsdag igen. Ska jobba måndag och tisdag. Får se om jag kan få ihop det på tisdag. Tror nog att det är hoppning på tisdag. Nåja, jag hade en liten träning i torsdags. Gick så där. Det var skoj, men funderar på hur jag ska träna själv för att det ska bli så bra som möjligt. Myran, som jag tränade för i torsdags, sa att det egentligen räcker att rida henne kanske tre gånger i veckan om jag bara tränar, men samtidigt måste hon ju ridas ut på lite också. Så det jag funderar på till hösten är hur mycket kommer jag hinna rida henne och hur mycket behöver hon gå? Tanken är att jag ska fortsätta att träna regelbundet för någon en dag i veckan. Hoppning eller dressyr eller kanske varierat. Så det är en dag i veckan. Sen egen träning en eller två dagar i veckan och/eller uteritt en dag i veckan. Så då blir det tre dagar i veckan. Mer hinner jag nog tyvärr inte som det ser ut nu. Nåja, jag ska väl njuta av den fina sommaren vi har nu och inte tänka på den kalla och tråkiga hösten och vintern. Jag har ju löst ett manege kort i våran pyttelilla manege så då blir det ju lättare med träning också =) Dessutom såg jag något på FB som gjorde mig väldigt motiverad till träning. Nämligen TÄVLING!!! Min önskan vore att få komma ut och tävla lite eller i alla fall en del till hösten. Det kanske inte är något realistiskt mål med tanke på att jag inte ens har en bil med dragkrok eller kan köra med släp, men om någon snäll frivillig kan vara med på några tävlingar så bara hör av er =) Men vi får väl se. Kanske mer realistiskt till våren om jag löser att lära köra med släp och skaffar en bil som kan ta mig någonstans....Nåja drömma kan man ju alltid =) Får försöka att sätta upp en del realistiska mål med träning och tävling. Men det hade varit skoj att tävla till hösten.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar