lördag 20 juli 2013

Mys i stallet...

Idag har vi haft en mysig dag på alla sätt och vis. Först en inför fotografering och sen var vi på medeltidsdagar här i närheten. Riktigt trevligt var det. Eftersom det har varit en supervarm dag så blev det ingen riktig träning som jag hade tänkt. Men Felicia följde med och red på Trym och jag red faktiskt på Jet. Riktigt mysigt var det. Vi red en lite skogsväg och travade korta bitar också. Resten av tiden tänkte jag att Jet faktiskt skulle få arbeta lite trots att det "bara" var skritt. Vi gjorde en del sidvärtsrörelser (heter det så?? Nåja jag kallar det så i alla fall). Det vill säga jag försökte flytta henne några steg tvärs över vägen/stigen och sen fick hon gå några steg rakt fram och sen gjorde jag samma sak igen fast åt andra sidan. Jet blev lite irriterade vid ett tillfälle och började hoppa lite, men då lät jag henne gå framåt ett tag och sen gjorde vi det igen några gånger. Jag hoppas verkligen att hon fick arbeta med sina bakben på rätt sätt. Nästa vecka blir det inte någon ridning förrän på lördag riktigt tidigt på fm för det ska tydligen bli riktigt varmt nästa helg också. Så tankarna är faktiskt att rida i paddocken på lördag fm och på söndag en tur ut. Sen på måndag är det dressyrträning och på tisdag är det hoppträning....Sen får jag ta tag i alla mina tankar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar