lördag 13 juli 2013

Löpning....



Idag tog jag ett kanske inte så klokt beslut, men jag gjorde det i alla fall, jag var ute och sprang. Kanske skulle ha satsat på att träna intervaller, men jag tänkte att jag skulle springa min lilla runga på ca 5 km. Den är lite längre, men eftersom jag gick ut STARKT och sprang hela rundan på 26 minuter!!! I vanliga fall springer jag 5 km på 32 minuter ca. Alltså sprang jag på 6 minuter snabbare. Så ni kan ju gissa hur jag mådde efter ett tag. Men jag sprang 5 km på 26 minuter. Så om jag bara får upp min häck från sängen på morgonen kan jag träna intervaller på veckorna och så kan jag springa en runda på helgen. Bra plan...Men ack vad den kommer att spricka eftersom jag är SÅ TRÖTT på morgonen. Men på måndag gäller det att visa vem som bestämmer. Inte min trötthet utan min inre röst som säger att jag måste träna....Men fortsätter jag i det tempot kan jag klara av att springa 1 mil på 52 minuter i september....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar