onsdag 31 juli 2013

Idag gjorde jag något som jag sagt att jag aldrig ska göra, av många olika orsaker, men jag red när det åskade lite. Då menar jag betoning på lite. Men det mullrade i allafall. När jag gick till träningen, för det är ju tisdag och då är det hoppträning för Linda, så möttes vi direkt av ett stort hinder... Dom hade satt upp en stor vägspärr. Jag beslutade att sitta av för jag visste inte riktigt hur jag skulle komma förbi den. Men vi fick hitta en alternativ väg, som gick bra. Sen var jag lite sen så jag beslutade mig för att gå med henne till paddocken. Och tur var väl det, för knappt halvvägs började det att regna och åska oh efter ett tag kom det en blixt! Så jag var väldigt nöjd med mitt beslut. Men sen var det träning. Jag var skeptisk med tanke på hur hon varit dom senaste dagarna... Sen hade det ju åskat och det mullrade lite. Men vi väntade lite och sen när vi trodde det var över körde vi igång lite. Hindrena vi hoppade var kanske  max 40 -50 cm men jag kände mig nöjd med det för jag var inte riktigt i form och var lite nervös eftersom det hade åskat. Jet var som alltid pigg och taggad inför hoppningen. Problemet jag har är att det går enligt mig lite för fort oh jag har svårt att hänga med, vilket innebär att mina vägar blir si så där. Men vi hoppade en liten bana och 95% av tiden gick det så där bra eller rättade sagt inte alls bra. Hon var het, jag kämpade för att få kontroll och hon bara sprang. Men sista lilla banan som jag egentligen inte ville hoppa gick superbra. Hon var rund och fin i kroppen och hon hade en jättebra galopp vilket innebar att jag kunde ha ett bra tempo men jag kunde ändå ha kontroll. Kändes så bra. Från att ha haft en häst som bara sprang och jag hade svårt att stanna till en häst som faktiskt gick bra. Så jag blev faktiskt nöjd trots allt!!! Så vem vet jag kanske kommer ut på lite hopptävlingar trots allt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar