lördag 27 juli 2013

Idag fick jag äran att fotografera ett dop och ett överrasknings bröllop. Det var dop först och sen bröllop för att gästerna inte skulle misstänka något. När jag kom till kyrkan idag kl. 11 så regnade det. Vi hade träffats i förra veckan och kollat ut lite platser som skulle vara fina att ta kort på och givetvis var det utomhus. Men jag tänkte att det fick väl lösa sig. Vi kunde alltid ta lite kort inomhus. Men när dopet och vigseln var över så sken solen och det var riktigt fint väder. Så det blev en hel del bra kort utomhus på brudparet. Så imorgon ska jag sätta mig och redigera massa kort. Tog ca 300 kort, men ska gå igenom dem och se vilka som jag kan skicka till dem. Men dom blir nog nöjda hoppas jag =)
Sen i veckan som kommer ska jag även försöka sätta mig in i det här med att starta eget företag. Jim och jag pratade en del om det när vi åkte upp till Stockholm. Han tyckte att det var en bra idé och jag tänker funder och läsa lite för att se vad som krävs för att starta eget företag. Jag måste även kolla om min tid räcker till allt jag vill göra. Men men, jag ska börja med att läsa lite vad det innebär att ha eget företag. Enda anledningen till att jag skulle vilja ha eget företag är för att nå ut till fler personer med mina bilder och kanske kunna få en lite kundkrets så att jag i alla fall kan fota lite mer än vad jag gör idag, eftersom jag faktiskt tycker det är riktigt roligt och jag tycker att jag är bra, men givetvis kan jag bli bättre.....Så vad tycker ni???? Företag eller inte??? Jag har ju tänkt på det länge och funderat fram och tillbaka, så jag kan nog fundera några år till eller så slår jag till nu i höst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar