lördag 27 juli 2013

Oj oj oj, vad pigg Jet var idag. Hon kändes som en exploderande bomb. Tyvärr hade jag lite bråttom så jag hann inte riktigt träna, som jag hade tänkt. Men jag red den vägen som Felicia och jag har ridit några gånger och jag rider även den när jag har lite bråttom. Men idag bestämde jag mig för att INTE trava eller galoppera, vilket jag annars gör eftersom det är en bra skogsstig. Det jag gjorde och det tror jag Jet också tyckte var lite roligt, det var att klättra i skogen. Jag har nämligen hittat en liten skogsstig där det går uppför och hon måste lyfta på benen och hon måste arbeta lite. Så jag klättrade uppför backan två gånger och hon fick även klättra nerför. Jag märkte att hon tyckte det var lite jobbigt. Men hon hade öronen framåt och gick med raska steg in i skogen. Men vad känslig hon är för hjälperna. Jag behövde bara svänga lite så svängde hela hon. På vägen hem trippade hon nästan hela tiden och men med raska steg. Men det kändes som en bomb som skulle explodera om jag gjorde något, som att trava till exempel. Så det blev bara skritt idag. Imorgon tänkte jag att jag skulle longera henne för att hon ska bli av med lite energi för på måndag är det dressyrträning och på tisdag hoppning....Sen ska jag skritta ut på onsdag och på torsdag blir det vila och på fredag blir det träning i paddocken och på lördag också. Sen vila på söndag....Blir det bra tro????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar