söndag 28 juli 2013

Insåg idag att jag är värdelös på att longera och Jet är inte så bra på att bli longerad. Tanken med att longera Jet idag var att hon skulle motioneras och få röra på sig och kanske till och med bli av med lite av sin energi hon hade igår när jag red henne. Men jag är ju inte bra på att longera, men vi försökte så gott vi kunde. Vi arbetade mycket med att gå från skritt till trav utan att hon hoppade till eller blev överraskad av att jag smackade lite. Sen saktade jag av efter bara några steg. Tanken var att hon skulle gå från trav till skritt ganska snabbt. Men det tog några varv innan hon fattade och då var jag tvungen att göra volten rätt liten. Men vi får arbeta vidare på detta. Är det någon som har bra tips på hur man ska lära en häst att lyssna på hjälperna??? MEN det positiva var att hon hela tiden hade ett öra mot mig, och lyssnade och hade uppmärksamhet på mig hela tiden. Man har ju lärt sig lite från Ponnyakuten =) Jag kanske ska försöka att longera henne en gång i veckan i alla fall för att hon ska lära sig att lyssna på mina hjälper och jag kanske blir bättre på det....

Ytterligare en bild från igår...Måste verkligen få med kameran till stallet så jag har några fina bilder på hästarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar