tisdag 30 juli 2013

MÅL!!!

Nu har jag funderat och funderat...Här kommer mina mål som ska vara KLARA innan 2013 är slut. Klarar jag inte det så är jag officiellt en LOSER!! Detta är mina kortsiktiga mål!!!!

1. Träna tre dagar i veckan..Löpning/något pulshöjande samt lite styrka....
2. Gå ner 10 kg i vikt innan året är slut!!!!
3. Komma fram till vad jag vill med mitt liv...
4. Få en mer organiserad tillvaro, följa min planering och min struktur...
5. Rida regelbundet, minst 3 gånger i veckan...
6. Konsumera mindre!!!

Mina lite mer långsiktiga mål, som jag förhoppningsvis har uppnått inom 1 år från idag!!!

1. Springa 1 mil på 50 min...
2. Byta jobb!!!
3. Starta eget företag...
4. Tävlat i dressyr och fått godkänt, LB och LC
5. Tävlat i hoppning på minst 80 cm (kanske kan vara svårt att uppnå, men det är ändå ett kul        mål...Eller inte?)

Ja, jag vet att mål är till att sättas för att det ska vara uppnåddbara, och de flesta av mina mål är det, förutom kanske hoppningen. Men fortsätter jag utvecklas som jag faktiskt har gjort det här året så kanske jag vågar och jag kanske kan ut och tävla lite hoppning också???? Vi får väl se. Men 4 av 5 mål kan jag nog uppnå med lite vilja, i alla fall när de gäller de långsiktiga målen. De kortsiktiga målen är inte så svåra att uppnå bara jag fokuserar och VILL!!!!

1 kommentar:

  1. Ja det är viktigt med mål i livet, Tina. Försök dela in dina mål lite kortsiktligare om de ligger för långt fram är det svårare med motivationen. Tex kan du träna en dag i veckan under augusti, två dagar i veckan i september och sedermera 3 dagar i veckan. Försök unna dig nåt gott varje dag till eftermiddagsfikat (annars blir det för tråkigt), fast skippa kakbit nummer 3 tex. Tror att du helt kan ta bort läsk och saft utan att du känner att du förlorar något, halvera sockermängden i recepten (blir dessutom godare). Vad du vill göra med livet är också bra att grunna lite på (du har ju specifika intressen så det blir nog inga problem). Dina barn är positiva och glada och det är en stor bonus!

    SvaraRadera