onsdag 17 juli 2013

Härlig kväll....

Idag blev de en uteritt på Jet tillsammans med en kompis som red Trym. Vi red galoppbanan. Dock var jag lite feg idag... Men ska skärpa till mig. Jag bestämde mig för att rida bakom Trym hela tiden när vi travade och galopperade för då är hon lugn och sansad. Tyvärr var inte Trym så pigg på att galoppera och sista galoppen kände jag hur hon taggade till och blev lite "tom" i galoppen dom första stegen vilket innebar att hon stod och studsade på backen och och sen satte hon av i ilfart. Lite läskigt tyckte jag nog att det var. Inte så att jag blev rädd men jag kände inte att jag hade kontroll. Så nästa gång jag ska rida ut själv så kanske jag ska våga mig bort dit? Det finns några fina rundor där borta jag skulle vilja rida... Får väl antingen se om ägaren vill följa med någon gång eller så får jag väl försöka rida själv dit bort och göra på mitt lilla sätt. Leda henne när hon känns för osäker och rida när det känns tryggt och bra. För jag var ju med en kompis i hennes stall igår och hon sa att hon leder sin häst när hon vill och hon gör det som känns tryggast för henne och hästen och det ska andra strunta i. Så jag ska nog göra mer som jag själv vill.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar