måndag 22 juli 2013

SEMESTER!!!

Nu är snart första semester dagen slut.... Och det är underbart med semester! Dock gjorde jag något, lite impulsivt idag, som jag troligen kommer att ångra...eller kanske inte?! Nu ligger i alla fall Jet ute på annons och det kändes ju så där i magen. Så jag la ut en annons om att jag sökte en ny häst att rida på FB. Kanske inte får något svar och då fortsätter jag att rida Jet eller så får jag svar och då slutar jag rida henne. Visst jag tycker verkligen om henne, men samtidigt sa en kompis till mig att jag kanske ska tänka på MIG!!! för en gång skull. Jag kanske inte ska vara så snäll hela tiden tyckte hon. För jag tycker ju om Jet och jag vill träna och tävla henne och jag skulle kunna göra det fram tills dom säljer henne...Men efter samtal med min kompis började jag tänka och inte använda mitt hjärta. Kanske fel eller inte?! För det jag vill är att ha en häst att träna och tävla. Även om jag inte på något sätt tänker ta mig till eliten utan jag är mer intresserad av, i alla fall detta året att få lite erfarenhet av tävlingsbanor och vara på tävlingsbanor som inte är min hemma arena, om ni förstår vad jag menar. Så det kanske finns någon där ute som har en häst som dom vill ha lite hjälp med, både för uteritter, träning och lite tävling. Trots mina kluvna känslor kring Jet och min ridning kring henne så måste jag nog tänka lite mer på mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar