tisdag 16 juli 2013

Idag var jag med en kollega och vän i hennes stall och fick se hennes häst som hon köpte i april i år. En jättefin häst. Och visst blev jag sugen på att köpa häst. Men när jag stod där i mitten av manegen och tittade på henne när hon red så funderade jag lite. Vad vill jag med min ridning? Vad har jag för mål, kortsiktiga och långsiktiga (finns det något som heter så???) mål? Vad vill ägarna till Jet att jag ska göra? Vad är deras syfte med henne??? Och med min ridning?
Nåja, nu kommer lite mål....Både långsiktiga och kortsiktiga....

Drömmålen : Rida min egna häst och tävla i dressyr på lite högre nivåer... Japp, jag har kommit fram till att det är det jag vill satsa på. Visst hoppning i all ära, men jag är för feg tror jag...´

Drömmål - Ett år: Träna och tävla Jet regelbundet för tränare och åka ut på en del klubbtävlingar i dressyr och få rosett...alltså klara över 60%

Realistiskt mål ett år: Att träna och rida Jet regelbundet för en tränare, kanske både i dressyr och lite hoppning....

Nå, hur ska jag nå dit? Genom att faktiskt hitta en tränare som jag trivs med och rida för tränaren en gång i veckan oavsett årstid och faktiskt lägga ner lite energi och ork på min ridning på Jet. Så kanske vi någon gång kommer så långt att vi kan ut och tävla....

Nåja, kanske ska försöka prata lite med Erika, ägaren, kring mina funderingar och tankar och se vad dom tycker och tänker. Nu har jag ändå ridit henne i snart ett år och tänk så många gånger jag varit nära att bara sluta rida henne för att jag inte orkat, blivit rädd eller bara känt en olust känsla av att rida henne för det varit kallt, regnigt eller något annat som tagit emot. Men nu får jag skärpa till mig för om jag ska nå något av mina mål så kan jag inte låta väder och vind eller min trötthet stå ivägen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar