torsdag 4 juli 2013

Blåst...

 
Idag hade jag en plan med min ridning. Vi skulle rida i paddocken och öva mycket på tempoväxlingar. Lite för att jag ska ha mer koll på läget. Ritten till paddocken gick super. Inga hopp eller skutt. Sen när vi kom fram till själva paddocken blev det jobbigt. Skällande hundar, hästar som stod och tittade och givetvis blev det lite hoppande och skuttande. Men väl inne i paddocken blev det väl så där. Jet fick för sig att vissa saker var farliga och hoppade och skuttade lite. Fick ibland lite racerfart, men lite kontrollerat var det iallafall. Men själva ridningen gick väl sådär. Kanske 60% gick helt ok och 40% gick dåligt. Men jag hade i allafall en liten plan och försökte arbeta efter den. Kanske inte gick hundra, men jag hade mycket övergångar både från skritt till trav och tvärtom. Sen blev det endel övergångar från trav till galopp. Det blev inte så mycket galopp idag. Vi övade också mycket på att rida volter och red endel mindre volter, både i galopp och i trav. Jet fick arbeta endel med sina bakben för jag drev på endel på volterna för att hon inte skulle tappa galoppen vilket hon lätt gör, för hon orkar inte riktigt. Men idag var hon pigg och taggad. Så det viktigaste är nog trots allt att försöka rida henne dom flesta dagar i vecka med max två vilodagar. Undra om jag kommer orka hålla detta till hösten när allt annat kommer igång?? Nåja imorgon blir det dressyr igen och på lördag uteritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar