fredag 5 juli 2013

Träning!


Idag hade jag dressyrträning för en tjej som heter Elin H. Det var faktiskt riktigt skoj. Vi arbetade mycket med volter och att Jet skulle bli mer lösgjord (heter det så?!) Jag förstår inte vad skillnaden är när jag har en tränare som står i mitten och säger hur det ska vara och när jag gör det själv. Givetvis förstår jag skillnaden, ochdet kändes bra idag. Hon var mycket mer avslappnad och inte alls så hoppig. Vi pratade mycket om min sits och mina skänklar och att få dem på rätt plats. Tydligen har de en tendens att hamna väldigt långt fram när jag travar och rider lätt. Jet har också en tendens att "slänga" sig in på den lilla volten, vilket hon inte ska göra, så Elin lärde mig lite knep hur jag skulle göra för att få med hela hennes kropp. Sen blev det en del arbete i galopp. Jet tyckte nog att det var jobbigt idag för hon var alldelles svettig när vi var klara. Men det var en skoj och nyttig lektion. Så jag inser ju det att jag måste ha en dressyrtränare för att det ska gå lite framåt för mig och min ridning när det gäller Jet. Jag har fått en hel del tips och tankar kring hur jag ska rida Jet i dressyren. Även om jag kanske tycker att dressyr är roligast att rida på henne, får jag väl hoppa henne lite också. Kanske inte varje vecka, men varannan vecka?! Nåja, vi får väl se. Men dressyren kommer jag nog fortsätta med regelbundet. Så nu ska jag ta in det jag lärt mig idag och imorgon blir det uteritt och på söndag tänkte jag också rida ut...

2 kommentarer:

  1. Hej Tina! Mitt namn är Molly och jag brukade ta hand om Royal Jet för ca. 6-7 år sedan när hon var ridskolehäst på Malmö Ridklubb. En dag försvann hon utan förvarning och sen dess har jag inte sett eller hört något om henne förutom att hon åkt tillbaka till hästhandlaren. Jag har letat och letat och för en liten stund sedan hittade jag in på din blogg! Snälla kan du inte skicka ett mejl till mig eller lägga till mig på facebook? Det hade varit super roligt att få höra hur hon mår nu för tiden. Jag har saknat henne så fruktansvärt mycket!
    min mejladress är : MollyNielsen_@hotmail.com och på facebook heter jag : Molly Zamani Nielsen (jag har en profilbild på mig och min hund)
    snälla hör av dig. massa kramar!!! / Molly Nielsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad skoj att du hittat in till mig :) ja, hör får du följa Royal Jet lite... Hoppas verkligen att det är rätt häst bara :) har lagt till sig på FB så kanjag ju berätta mer om henne nu... Kram

      Radera