torsdag 18 juli 2013

Jag måste faktiskt säga att jag kände mig lite nördig idag. Alla andra på jobbet skulle ut på After Work, men jag sa nej och åkte till stallet i stället....Jag hade faktiskt bokat in en träning med Elin och det tyckte jag var viktigare än att umgås med folk jag faktiskt umgås med varje dag och alla av dom är inte direkt mina favoriter...Nåja, sagt och gjort. Träning var det. Jag bestämde mig faktiskt att leda henne fram och tillbaka till paddocken. Dels för att slippa massa hopp och studs och att jag skulle stressa upp mig. SÅ jag ledde henne och det kändes mycket bättre...Eftersom jag upptäckte på väg till stallet att dom höll på att riva en byggställning och jag insåg att dom hade säkert inte brytt sig så mycket om att jag kom med Jet.

Träningen gick bra. Först var hon väldigt stel och lyssnade inte utan gjorde mer som hon själv ville. Sen efter lite galopp så var hon så mjuk och fin. Elin red henne lite i början för att känna på henne och då tjurade hon en del och hoppade lite och tyckte bara att Elin var jobbig. Men vi började lite med skänkelvikning och det tyckte hon var jobbigt. Men samtidigt har hon säkert inte några direkta muskler där så på lördag när jag ska rida tänkte jag rida i paddocken och då ska jag fortsätta med det arbetet jag påbörjade med Elin. Lite sidvärtsrörelser (heter det så???) och jag ska även försöka att arbeta lite med mjukgörande rörelser och även en del övergångar...Visst låter det som en bra plan???? Elin sa till mig idag att jag måste vara mer bestämd med hur min väg ska se ut. Hon menade på att Jet vill gå åt ett håll, jag vill åt ett annat håll och då blir det lite mitt emellan...Så det kanske jag också ska öva en hel del på....Oj vad mycket jag har att öva på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar