lördag 21 april 2018

Älskar Sverige



Jag måste bara dela med mig av denna bilden. Kanske inte den vackraste men jag tycker ändå att den förmedlat en känsla. När jag idag vid 20.45-tiden skulle åka och hämta min kollega började det skymma. Först kör jag förbi sjön hemma, där man ser hur solen håller på att gå ner, hur den speglar sig i vattnet och hur vattnet börjar mörkna. Sen när man kört ett tag till så kommer jag till denna sjön. En fantastisk fin sjö, med små bryggor och med hus som ligger runt om som speglar sig fint i vattnet. 

Jag har alltid tidigare varit lite ”avundsjuk” på alla mina vänner och bekantar som rest runt och sett världen, som till och med bosatt sig utomlands. Jag har varit avundsjuk på allt de har sett och alla upplevelser se har fått. Men ju äldre jag blir desstu mer börjar jag uppskatta och faktiskt älska Sverige. Jag tycker vi har en sån otroligt vacker natur, fina sjöar och framför allt en ren och frisk luft. Jag vet att set låter lite knäppt men ju äldre jag blir desstu mer uppskattar jag det lilla. 

Jag tror nog att jag framför allt faktiskt har blivit så gammal att jag nu är nöjd med mitt liv, jag behöver inte leta och sträva efter massa saker och massa äventyr eller andra saker utan jag är faktiskt nöjd! Nöjd med livet och det känns bra. Jag är nöjd med vart jag bor, vad jag jobbar med och hur jag har mitt liv. Så varför sträva efter något annat när man är nöjd????

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar