onsdag 25 april 2018

Prestationsångest



Idag hade vi lite träning i stallet. Egentligen gick det bra men jag har som vanligt väldigt höga krav på mig själv, på att saker och ting ska fungera och det ska vara perfekt. Jag vet att jag inte kan kräva av alla i min omgivning att de ska vara perfekta och att de ska prestera sitt bästa, men jag kan göra det med mig på gott och ont. 

Idag så blev det en jättefin trav och arbetet i traven blev hur perfekt som helst egentligen. Men så skulle vi galoppera och helt plötsligt blev det kaos och inget fungerade. Cillahästen bara sprang och sprang och det blev ingen galopp! Och då blir jag frustrerad och då blir allt bara pannkaka! Jag vet att hon har svårt med galoppen men när jag tränar själv så är det lugnt och jag känner att jag inte behöver prestera på det sättet som när jag tränar för någon. För när jag tränar för någon så vill jag prestera på topp. Kanske fel tänkt men sån är jag. 

Ska jag tävla vill jag kunna prestera på topp utifrån mina förutsättningar. Jag blir så grymt besviken på mig själv när jag inte gör det eller när jag bara ger upp. Jag vet inte varför jag är sån men jag har alltid haft väldigt höga krav på mig själv och de blir bara högre och högre egentligen för varje år. 

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar