måndag 23 april 2018

Träna, träna och åter träna



Idag simulerade vi en transport. Tog några sockerbitar och lade bommar som väggar och två lastpallar som golv. Och så arbetade vi på att Cillahästen skulle gå upp på lastpallen och gå fram och stanna och stå stilla. Det gick jättebra. Dock gick det inte så bra när hon ”bara” skulle gå upp på en lastpall. Men så fort det blev lite mer inramat så gick det hur bra som helst. Tänker att vi fortsätter så ett tag till och så nästa vecka ska jag arbeta med min transport och få henne att gå in. Hoppas bara att det kommer gå bra. 

Jag lade ut en fråga om hur jag skulle lastträna henne och fick massa bra svar men även lite konstiga svar, typ ”har hon ont” ”är transporten ok” osv. Varför måste man hela tiden utgå från att något är fel? Tyvärr finns det alltid folk som utgår från att det är något fel på hästen bara för att den agerar på ett annat sätt. Kan man inte tänka att hästen är en individ som är envis, dålig dag eller något? 

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar