lördag 28 april 2018

Trädgårdsarbete och lilla Henry



För ett tag sedan var herr T och jag i en blomsteraffär eller liknande där dom har allt från ”vanliga” blommor till trädgårdsgrejer och planteringar. När vi gick där sp kom vi till olika fröer och då berättade jag för herr T om min morfar. Min väldigt speciella morfar, men som älskade att odla och hade massa olika land som han odlade potatis, morötter och annat i. Och ett starkt minne jag har från min morfar är när vi fick gå och dra upp morötterna och borsta av jorden i gräset och sen äta dom. Så goda och så mysigt. Min morfar visade hur man skulle göra. När jag hade berättat detta för herr T frågade han om vi inte skulle odla lite. Eftersom det är ett väldigt trevligt minne så sa jag ”ja” och helt plötsligt kommer han hem med fyra pallkragar som vi ska odla i. Så idag tig vi tag i saken och skulle plantera! Tyvärr insåg jag att hur mysigt minne jag än har från min morfar och hans odling så HATAR jag att odla. Jag tycker det är såååå tråkigt att hålla på i trädgården och jag tyckte inte det var det minsta roligt att hålla på med våra små pallkragar. Men nu är det gjort! Det bästa av allt var väl att lilla Henry kom ut så vi får en fin gräsmatta. Jag verkligen älskar lilla Henry som vi skaffade förra året. Det blev inget mer tjat om vem som ska klippa gräsmattan eller när det skulle göras utan Henry fixar :) 

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar