tisdag 17 april 2018

Nervös



Nu börjar nerverna komma. Så fort jag tänker på tävlingen imorgon så blir jag lite nervös. Men jag måste lära mig att hantera min nervositet som blir till stress, vilket leder till att även Cillahästen blir nervös och stressad. Till imorgon har jag en plan. Jag ska vara där tidigt och låta Cillahästen få en chans att anpassa sig och jag ska bara försöka tänka att jag är hemma och rider i vår paddock. Jag sk andas och jag ska tänka positiva tankar. 

Eftersom jag planerar art vi ska ha god tid på oss med allt så ska jag inte stressa upp mig med lastningen utan bara ta det lugnt och låta Cillahästen ta sin tid på sig att försöka stressa ner. Jag ska få henne att lyssna på mig genom mycket övergångar och arbeta henne precis som jag gör hemma. 

Men men vi får väl se hur det går. Hoppas bara att hin inte hoppar över staketet :)

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar