torsdag 19 april 2018

Ny insikt




Idag gjorde jag något som jag inte gjort på evigheter. Jag var och red en lektion på min gamla ridskola, Stall Tokarp. Det var väldigt kul och jag fick många nya insikter om min ridning. 

Första insikten var att jag verkligen inte har någon balans. Jag kan inte rida egentligen ! Jag har tappat allt vad som heter hoppning och jag är helt enkelt väldigt dålig på att rida! ELLER så är det bara så att jag har blivit för hemmablind så jag kan ”bara” rida min lilla häst. Jag vet ju precis hur hon reagerar, hur hon går i traven och i galoppen. Ja, allting rättade sagt. Men idag när jag red en helt annan typ av häst så funkade inget. Jag studsade som en liten studsboll i sadeln och jag tappade balansen hela tiden. Dessutom vågade jag mig på att hoppa liten, vilket jag inte gjort på evigheter , och balansen jag hade tidigare har jag definitivt inte kvar. Så nu kanske jag faktiskt ska försöka hoppa riktigt en gång i veckan på Cillahästen för att få tillbaka lite balans, lite styrka i benen och lite mod. För det var väldigt skoj att hoppa, även om det inte gick så bra och det var väldigt låga hinder så var det trots allt riktiga hopp :)

Det var väldigt nyttigt att rida en annan häst, en höst som var så olik min gula lilla häst. Så jag får väl fortsätta med detta. Kanske fakiskt ska se till att ta lite mer lektioner så jag får chansen att utveckla min ridning mer.... samtidigt som det är hemskt när man inser att man inte kan och man känner sig som en nybörjare :( när man någonstans ändå trodde att man var ”bra”. 

Nåja, en erfarenhet rikare och jag har trots allt fått en insikt som kommer göra mig till en bättre ryttare :)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar