onsdag 4 april 2018

Toleransträning del 1



Idag var det en bra dag med Cillahästen :) egentligen hade jag tänkt att jag skulle försöka arbeta mycket med henne från marken och arbeta med massa ”hinder”, någon form av toleransträning. Tyvärr blev det inte riktigt som jag tänkt då en annan ville vara i manegen också och vissa saker hade flyttats på så dom fanns inte inne i manegen utan ute i paddocken och fullt med snö på tror jag så jag fick improvisera lite. 

Dela så fick hon galoppera över lite bommar men även gå mellan dunkar som stod uppställde och även trava lite mellan dom pch det gick ju hur bra som helst. Sen tänkte jag testa och se vad Cillahästen tyckte om att få en dunk på kroppen. Jag ”drog” den på hennes kropp och hon brydde sig inte. Tittade lite fundersamt men stod stilla och lät mig dra den över kroppen. Detta hade jag aldrig kunnat göra förra året, så jag säger det igen. Vi kommer framåt hela tiden på ett eller annat sätt. 

Sen fick hon även på sig utan att tänka på det alls så matchade jag hela henne när hon skulle ut. Grimma, grimskaft, boots och täcke :)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar