fredag 20 april 2018

Medmänniska

Sol ut, sol i sinnet, ja precis så är det faktiskt! Jag ÄLSKAR våren mer än någon annan årstid faktiskt, även om jag tycker om alla årstider. Men våren är något speciellt. Nu kommer värmen och man känner ett hopp av att det äntligen är något nytt på gång. 

Idag var det varmt och skönt och jag kunde ha t-shirt på mig utan att frysa. Vi satt på en uteservering och pt lunch herr T och jag och det var helt fantastiskt tills jag upptäckte ett jätteblåmärke på min överarm. Fattar inte vart det kom ifrån men t-shirten följde det inte och knäpp som jag är, eller yrkesskadad kanske så tänkte jag direkt på vad tror folk som ser det? Tror dom att jag blivit slagen? 

MEN ända sedan jag köpte Cillahästen så har jag av någon konstig anledning haft blåmärken lite här var på min kropp och jag har varje gång funderat över vad folk tänker när dom ser alla mina blåmärken. Kanske en yrkesskada men jag tänker att man borde fundera som medmänniska. Men det kanske bara är jag som tänker så. 

Kram och puss från mig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar