torsdag 26 april 2018

Förkyld....



Igår började jag känna av min hals, inget farligt, men lite skav i halsen. Eftersom jag HATAR att ha ont i halsen och vara förkyld så bestämde jag mig för att förebygga på alla sätt och vis och tog det vi hade och lite olika huskurer för att förhoppningsvis slippa halsont. Dock blev den värre i natt men nu på morgonen när jag gjorde samma procedur så blev den faktiskt bättre. Men jag känner mig lite hängig :( Idag hade jag dessutom hundra saker inplanerade på förmiddagen så Cillahästen skulle få vila idag. Dock visade det sig att den ena saken var det fel datum på vilket innebar att jag fick en timmes dötid till nästa grej. Så jag tog en sväng på Hööks och köpte mig lite pälsglans och lite hästgodis så jag kan muta Cillahästen när vi ska lastträna till veckan. Sen den andra saken jag hade inplanerat tog inte heller speciellt lång tid, kanske 10 minuter som max så då fick jag mycket tid över som jag inte hade planerat. Vilket innebar att jag egentligen hade kunnat ridit, men jag var så inställd på att inte rida så då blev det lite konstigt i min hjärna ;) men jag tog istället tillfället i akt och myste lite med Cillahästen i hagen och sen gick jag där ifrån. 

Imorgon och hela helgen ska jag däremot försöka få till bra ridning och på måndag blir det akupunktur för Cillahästen och vila. På tisdag ska jag se om jag kan lastträna henne :) Jag behöver ju få en häst som går på transporten utan problem, vilket hon gjort tidigare, så nu är det bara att motivera henne till att göra det igen :) Men har man världens envisaste häst så är det inte så lätt...

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar