tisdag 3 april 2018

Mycket tankar

Idag hade vi jobbmöte, vilket vi alltid har på tisdagar. Men idag hade vi finbesök av högsta chefen och nästhögsta chefen. De sitter nämligen i en styrgrupp med några andra personer för att utveckla vårt jobb. Tyvärr visade det sig nog att de ville omorganisera sp det blir sämre för oss. Så varför fortsätter jag rädda världen när alla ändå inte ser det positiva vi gör i vårt jobb? Men det är väl viktigt att omorganisera och göra det otryggt för oss ....jag menar vi är en stabil grupp som gör allt för att rädda världen och för att göra det bättre för våra medmänniskor. Eftersom det tog en hel del på min tankekraft att sitta på ett möte där det kändes som om cheferna inte riktigt litade på mig och mitt arbete med att rädda världen så var kraften borta att göra något vettigt idag med Cillahästen. Dessutom hade Cillahästen arbetat rätt hårt några dagar i rad så jag tog med henne ut på en liten tur. Även om det började snöa precis innan jag skulle rida iväg så kändes det skönt att rensa tankarna lite och bara njuta av turen ut. Cillahästen traskade på och var nöjd över att få komma ut och se något annat än fyra väggar i ridhuset. 

Det jag är så glad över är faktiskt att jag hittade lilla Cillahästen trots våra stora svårigheter vi haft under de snart två åren vi haft tillsammans. Det är riktigt skönt för själen att vara med henne !



Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar