måndag 16 april 2018

Ny utrustning nya förutsättningar



Idag testade vi den nya utrustningen som jag shoppade till Cillahästen i lördags. Nytt träns, nya tyglar, ny sadelgjord och nytt bett. Var lite rädd för hur Cillahästen skulle reagera på det nya bettet men hon brydde sig inte märkbart. Det var dock lite ”skarpare” än det hon har haft men absolut inget skarpt bett. Men hon lyssnade väldigt bra på det så jag behövde inte alls ta i henne. Innan har jag ibland fått ta lite ”hårdare” i henne för att hon ska lyssna. Så jag tror detta bett blir superbra. Men jag ska faktiskt variera mig en hel del för jag tror det är bäst för henne. 

Dessutom kände jag idag när jag galopperade att hon faktiskt orkade mer, hade en jättehärlig galopp och jag galopperade en hel del faktiskt. Jag hade dock en oro för hur Cillahästen skulle reagera på den nya sadeln och galoppen. Men inga problem alls :) 

Imorgon ska jag bara jogga henne lite i paddocken och bara ta det lugnt. Eventuellt låta Cillahästen galoppera över bommar. Men inte kräva mycket av henne då vi ska på vår första pay and ride på onsdag. Är väldigt nervös. Visst vi har varit ute två gånger innan men det var i höstas så nu är det dax att testa lite dressyr. Dock så finns det väl massa saker som kan gå fel men bara jag inte flyger av så är jag nöjd :)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar