söndag 8 april 2018

Toleransträning del 2



Idag fortsatte vi vårat lilla projekt med Cillahästen. Att gå över pressening. Fast det blev ingen pressening då jag inte riktigt hittade någon utan tog en stor plastbit jag hittade i vårat garage i stället så den fick hon gå över, trava över och även ha på sig. Hon tittade lite konstigt på den först men sen så när hon gick på den första gången så krafsade hon med hoven och sen gick över utan problem. Hon travade även över den och brydde sig inte närmvärt att ha den på sig. Jag trodde nog att hon skulle reagera mer och att hon definitivt inte skulle vilja ha den på sig och att hon skulle skugga när jag flaxade lite med den framför henne. Men inget. Så till våren när alla äckliga kor kommer ut så kanske kanske hon kan vara lite coolare och inte få panik pch stressa upp sig. Sen så är det ju annorlunda när jag är på marken än när jag sitter på. Fast jag kanske ska ta det ett steg längre och sitta på när hon går över plasten???? I vilket fall som helst så fortsätter Cillahästen att förvåna mig och vara sååå cool i vissa situationer och lite mer uppstressad i vissa. Men nu har vi ju börjat arbeta med detta och tanken är väl att göra detta en gång i veckan minst. Nästa vecka ska vi försöka med ett paraply :)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar