tisdag 10 april 2018

Upp och ner



Nu känns det som om det går väldigt upp och ner, fast mest upp måste jag säga. Fast idag var det rakt ner till botten igen... inte alls skoj. Jag måste börja fundera över min ridning eller rättade sagt upplägget svinn ridning. Jag kan nog inte träna ordentliga pass i manegen/paddocken två dagar i rad. Tror inte Cillahästen riktigt klarar det eller tycker det är skoj. För igår gick det väldigt bra med allt kan man säga och idag när jag försökte mig på samma upplägg blev det inte så bra. Så hur borde mitt upplägg vara??? Kanske rida ”ordentligt” varannan dag och sen varannan dag rida ut, longera eller rida över bommar. Även om rida över bommar också är ”ordentlig” ridning så är det inte dressyr som jag övar mest på. Så nu får jag fundera inför varje pass och lägga upp något som passar Cillahästen så vi kanske slipper dom djupa dalarna ner. 

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar