fredag 27 april 2018

Trött men tacksam



Det är så roligt och se gamla saker men skrivit på FB, då man får upp ”denna dagen”. Idag för exakt ett PR sedan var jag och hälsade på Cillahästen hos tillridaren, som red barbacka för Cillahästen bockade som en galning. I och för sig så satt hon kvar men ändå så beslutade hon sig för att rida barbacka för att Cillahästen inte skulle kunna skylla på en klämmande sadel. Passet gick bra, men det som är så roligt är att nu, ett år senare sitter jag och rider min lillahäst i samtliga gångarter. Jag är faktiskt inte rädd och jag tider ut själv, travar ute utan problem. Visst vi har galoppen kvar ute men den kommer. Jag har faktiskt känt några gånger den senaste tiden att nu skulle jag kunnat galoppera. Men något inom mig gör att vi ändå inte fattar en galopp. Men det kommer! 

Oavsett om jag galopperar ute eller inte så är jag så glad över min häst, jag vet att jag tjatar om det, men det är ju faktiskt så. För tänk om jag sålt henne! Tänk om jag inte hade lagt ner så mycket tid på henne och tänk om jag inte skickade iväg henne. Ja det är så myclet tänk om, men oavsett så har jag följt min magkänsla hela vägen och vi har kommit långt och vi ska längre! Vi ska nå så långt vi kan och jag är så glad över alla som faktiskt hjälper oss på vägen. Men som alltid! Det finns en baksida och det finns fortfarande folk som är skeptiska i min närvaro. Men jag tror dock att jag har kommit så långt att jag inte behöver lyssna på dom mer utan jag kör mitt race och lyssnar på dom som vill oss väl och som stöttar oss! För vi ska visa dom att vi kan och vi ska komma så långt som det bara ör möjligt! Kaxigt?! Kanske men varför nöja sig med det lilla om man kan nå längre? För någonstans vill jag visa dom som är negativa att vi faktiskt kan och smälla dom lite på fingrarna. Och jag tror att med det stöd jag har så kommer vi komma så långt som vi vill och som vi kan :)

Så jag är glad att jag gick på magkänslan och behöll min lilla gula häst och att jag nu kan träna och rida henne och faktiskt ha kul, för det är det viktigaste av allt!

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar